SPRAAK|STOF

Elkaar vragen stellen toont wederzijdse interesse.

Vertel me wie je bent en wat je doet. Hoe kan ik je helpen?

Klik hier voor een kennismakingsgesprek!

Over

Als copywriter stel ik veel vragen

Wat vind jij een fijne tekst? Ik stel deze vraag vaak aan nieuwe klanten of aan deelnemers van mijn workshops. Het geeft me gelijk een indruk van hoe iemand een duidelijke tekst ziet. Want het klinkt misschien vreemd, maar zelf ben ik eigenlijk niet zo’n vlotte lezer. En ik weet dat ik niet de enige ben. Daarom is begrijpelijke tekst essentieel. Vooral voor online.

Begrijpelijke teksten en voor iedereen leesbaar en duidelijk

 

?!

Van struikelblok naar sterk punt

Zo ontdekte ik in mijn werk als Commercieel Medewerker bij een internationale organisatie dat een duidelijke tekst problemen op kan lossen. Dat slim nadenken over hoe je iets opschrijft een snellere levering kan opleveren. Of dat een klant toch voor jouw aanbod kiest. Het schrijven van dat soort mails was onderdeel van mijn werk.

De meeste voldoening kreeg ik uit het beschrijven van ingewikkelde situaties of een tijdlijn van hoe een probleem zich had ontwikkeld. Zeker als ik over grenzen communiceerde en ook de cultuurverschillen wilde respecteren.

Blijven studeren

Toen ik met 15 jaar werkervaring en zin in een frisse start voor een studiekeuze stond, lag Communicatie als gauw voor de hand. Het werd Rotterdam. Geen seconde spijt van gehad.

Nog voor ik mijn diploma op zak had, startte ik in de marketing & communicatie. Al snel richtte ik me steeds meer op copywriting. Ik leerde het vak als tekstschrijver echt in de praktijk en elk jaar investeer ik in verdieping en verbreding van mijn kennis. Denk aan neuromarketing en taaltrainingen, maar ook aan vaardigheden als omgaan met AI-tools.

Fijne samenwerking

Een goede tekst is altijd het resultaat van een fijne samenwerking. De kennis van het product of dienst komt van jou. Zonder die input kan ik geen goed verhaal schrijven. Ik wil weten wie je bent, wat je doet en vooral, waarom je dat doet. En ook, wat vind jij dat jouw sterkste punten zijn en wie is je ideale klant? Dat levert altijd inspirerende gesprekken op. En dus betere teksten.

Tegenwoordig mag ik steeds vaker mijn kennis delen. Met ondernemers die zelf willen (leren) schrijven of via in-company workshops voor teams om mensen meer lol te laten ontdekken in het werken aan voorheen saaie rapporten of presentaties.

Wil je ontdekken wat ik voor jou kan betekenen?

 

Of wil je meer over mij weten? Neem gerust contact met me op.

Leuk om kennis met je te maken.

 

IK neem contact op

Kennis

spraak|stof

’s Heerenwei 10
4761 VC Zevenbergen

Laat je het weten als je een uitdaging hebt? spraak|stof helpt je graag!

Webdesign: Angèle | Ernst Opus V Design