Teksten die klanten aantrekken

 

Hier schrijf ik over onderwerpen die me opvallen. 
Altijd met een knipoog naar communicatie.

My blogs in English


Blogs over communicatie


Terug naar overzicht

20-10-2016

Een tekstschrijver: is het de investering waard?

Herken je dat? Je gaat op zoek naar een nieuwe auto. Het vergelijken van merken, modellen, uitrusting en kleur is echt leuk. Een proefrit maken is een uitje. Onderhandelen over de prijs en inschatten welk bedrag je voor je inruilauto terugkrijgt. Als de nieuwe bolide eenmaal voor de deur staat te glimmen, ben je trots om erin te mogen rijden (hij rijdt ook heerlijk). Hij brengt je waar je heen moet en hij is zuiniger dan de vorige auto. Echt een uitgave waar je achterstaat omdat het je voordelen biedt.

En herken je dit ook? Je CV-ketel is kaduuk en je moet op zoek naar een nieuwe. Niets in te ruilen, saaie specificaties nalopen en een vrije dag opnemen wanneer de installateur het apparaat komt plaatsen. Toch is het belangrijk om er net zo veel aandacht aan te besteden als de auto. Het nieuwe apparaat moet betaalbaar zijn, maar vooral voldoende capaciteit bezitten om je behaaglijk te laten voelen in de winter en hij zorgt voor je warme douche. Geen leuke uitgave, maar wel fijne voordelen.

De voordelen van investeren in een tekstschrijver

Voor sommige bedrijven geldt hetzelfde bij het inhuren van een tekstschrijver. Het is een uitgave waarvan je niet lijfelijk plezier hebt, zoals een nieuw bureau of een cateraar die je lunch bezorgt, maar waarvan je wel heel veel voordelen geniet:

- een tekstschrijver omschrijft duidelijk wat je doet of wat je verkoopt
- een tekstschrijver beschrijft wat je klant aan jou heeft (voordelen)
- een tekstschrijver zorgt dat je beter vindbaar bent in zoekmachines
- een tekstschrijver laat mensen je naam (her)kennen en je waarde leren kennen
- een tekstschrijver draagt bij aan conversie en dus meer omzet

Eerder schreef ik al over hoe je teksten schrijft die bij je passen. Schrijftalenten kunnen dat heel goed zelf, maar soms is het fijn om juist iemand van buiten je organisatie mee te laten kijken. Het verlost je teksten van oogkleppen, zet jou of je bedrijf scherper neer, vaak nét klantgerichter.

Uiteindelijk wil je dat je investering wat oplevert. Wat zijn de kosten voor (SEO) teksten en vertalingen? Welke prijsverschillen zijn er? Houd mijn volgende blog in de gaten. Dan heb ik het over de struggle van de schrijftarieven.

Heb je vragen of opmerkingen over mijn blogs? Laat van je horen!



Terug naar overzicht